Elsőre szinte mindenki valamelyik nagy gyorséttermi láncra gondolna, de itt most nem az elvivős ételekre, menet közben bekapkodós hamburgerekre, hanem igazi leülős étteremre gondolunk, egészséges, jó és változatos ételkínálattal, a szezon friss alapanyagaival. Ki tudja ennyiből a helyes választ?
Azzal viszont biztosan segítünk, ha eláruljuk, hogy évente 550 millió húsgombócot adnak el… Még így sem? Akkor még egy kis segítség: SVÉD húsgolyót. 🙂 Igen, a kék-sárga skandináv bútoráruház forgalma és kedveltsége mindent visz, felméréseik szerint a látogatóik 20%-a nem is vásárolni, csupán enni tér be hozzájuk.
Pedig elsőre abszurdnak tűnik az ötlet: egy bútoráruházban étterem? Az ötlet a most 91 éves tulajdonos Ingvar Kampradtól származik, aki úgy ítélte meg – még az '50-es évek végén –, hogy „üres hassal nem lehet jó döntéseket hozni”. 1960-ban meg is nyílt az első áruházi étterem, mára pedig mintegy 400 van belőle az egész világon!
A kezdetben csak svéd kedvenceket kínáló éttermekben 2–3 éve új koncepció kezd kialakulni, amit belső körökben csak 60–40-nek neveznek. Ez azt jelenti, hogy a svéd kedvenceket megtartják, ami a kínálat 60%-át teszi majd ki, míg 40%-ban helyi ételeket szeretnének kínálni, régiónként más és más repertoárral – egészségesebben és az adott ország alapanyagait használva.
Az úgynevezett food szektorban más terveket is előszeretettel dédelget a svéd üzletlánc, sőt már határozott lépéseket is tettek: szeretnének saját éttermeket a forgalmasabb európai városokban, amiket már kis önálló popup bisztrókkal és food truckokkal tesztelnek is. Hamburg, Milánó, Róma, London és Párizs szerepel az első tesztvárosok között Európában.
Hozzánk mikor jön a húsgolyókat és svéd mandulatortát kínáló belvárosi étterem és kék-sárga kamion?
Forrás: Capital.fr