A különféle szórólapokkal, reklámújságokkal és áruházi trükkök segítségével arra próbálják meg rávenni az embereket, hogy több pénzt költsenek annál, mint amit a szükségleteik kielégítése indokol. A bevásárlólista készítése hatékony fegyver lehet, főleg, ha képes vagy arra, hogy tartsd is magad hozzá.
Nézzük, milyen taktikák vannak még, hogy ne szórd feleslegesen a pénzed!
Vizsgáld meg a termékek címkéjét!
Ne csak az alapján válassz mosóport, sampont, vajat vagy éppen felvágottat, hogy mit szoktál meg vagy hogy mi a trendi. Attól, hogy már generációk óta egy adott márkájú terméket vesz a családotok, még nem jelenti azt, hogy az a legjobb bármilyen szempontból is a piacon.
Szakíts időt arra, hogy áttanulmányozd, milyen összetevőkből áll az, amit megeszel, mit kensz a bőrödre, mivel mosod a ruháidat.
Ha eddig ez nem volt szokásod, alighanem meg fogsz lepődni azon, hogy egy-egy ismert márka mennyiféle adalékanyagot, ízfokozót ad a kedvenc felvágottadhoz. Lehetséges, hogy fogsz találni hasonlót, ami sokkal kevesebb tartósítószert tartalmaz vagy jóval kedvezőbb az ára.
Tedd szokásoddá, hogy időről időre kipróbálsz új dolgokat. Lehet köztük olcsóbb, drágább, nyilván azokon a határokon belül, amit a pénztárcád megenged. Ha az összetevőkben és az ízvilágban sem tapasztalsz különbséget, akkor miért választanád a drágábbat bármilyen élelmiszerből?
Hasonlítsd össze a termékeket!
Az árak tekintetében a legkönnyebb a dolgod, hiszen az árösszehasonlító portálokon könnyen megtalálhatod azt, hogy egy adott termék, műszaki cikk hol a legolcsóbb. Érdemes azt is figyelembe venned, hogy az adott cég, akinél megveheted az általad kiszemelt terméket, milyen értékelésekkel rendelkezik. Különösen akkor fontos ez, ha valami törékenyet vásárolnál vagy fontos az, hogy minél előbb megérkezzen a csomagod.
Keress független teszteket. Vannak olyan portálok, ahol az egyes csokikat, virsliket vagy tejfölöket kóstolásos, úgynevezett vakteszttel rangsorolják.
Maga az NFH is végez teszteket, melyekből leszűrheted a tanulságot, hogy egy adott mosogatószerrel hány forintos költséggel lehet elmosni egy tányért.
Ügyelj arra, hogy ezek a tesztek valóban függetlenek legyenek, hiszen bizonyos esetekben megesik, hogy egy adott cég termékének promótálása a célja egy úgynevezett tesztnek. Különösen igaz ez, ha pénzügyi termékekről van szó, például nyugdíj-előtakarékossági számlák esetén is ez lehet a helyzet. Érdemes tehát Szendrei Ádám pénzügyi tanácsadó segítségét kérni ebben a témában.
Próbáld ki az üzletek saját márkás termékeit!
A legtöbb vásárló impulzusok alapján, érzelmeire hagyatkozva hoz meg döntéseket. Nagy a verseny azért, hogy melyik cég termékét tegyék a bevásárlókosarukba a fogyasztók.
Attól, hogy nem egy termék nem a televízióban reklámozott világmárka köntösébe van bújtatva, még nem jelenti azt, hogy szükségszerűen gyengébb minőségű. Sőt, bizonyos esetekben éppen ennek az ellenkezője igaz. Ár/érték arány tekintetében pedig egyes esetekben verhetetlenek a boltok saját márkás termékei.
Fogadd meg ezeket a tanácsokat, és legyél te is tudatos vásárló!