Mit értünk pontosan egy CRM rendszer fogalma alatt? Miben rejlik a CRM rendszer lényege? Illetve ami talán a legfontosabb, miként mutatkozhat meg a hasznossága egy vállalkozás működését tekintve?
A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk majd kiemelten. Remélhetőleg sikerül transzparensen átadni, mekkora potenciál is rejlik a CRM rendszerek hasznosításában.
Kezdjük annak a tisztázásával, mit jelent maga a CRM rövidítés!
A Customer Relationship Management angol kifejezésre vezethető vissza jelentés szempontjából gyakorlatilag minden olyan CRM rendszer, mint a MiniCRM. A magyar nyelvű legpontosabb megfelelője talán az ügyfélkapcsolat-kezelés lehet.
Egy CRM rendszer lényege abban rejlik, hogy a vállalkozásunkkal kapcsolatban álló vagy potenciális ügyfelek és partnerek adatai tárolhatók benne, amelyek felhasználóbarát módon hasznosíthatók, jelentősen megkönnyítve a cégünk eredményességét nagyban befolyásoló folyamatokat.
Persze a manapság elérhető fejlett CRM rendszerek tudását alapul véve bátran ki lehet azt jelenteni, hogy ez bizony csak a jéghegy csúcsa. Hiszen ennél jóval szélesebb körben hasznosíthatók a korszerű rendszerek.
Egy CRM rendszer haszna a következőképp mutatkozhat meg
Ugyebár fentebb is említettük, hogy a CRM rendszerben praktikus módon tárolható minden olyan adat, ami lényegesnek számíthat az ügyfelekkel történő kapcsolattartás szempontjából. Ez egyrészt a kommunikáció minőségére és hatékonyságára nézve jelenthet extra előnyt.
De a fejlett CRM rendszerek segítségével ennél bátran mehetünk tovább is. Többek között olyan formában, hogy a szoftvert az érdeklődőszerzés folyamatába is tudatosan beépítjük. Amivel nemcsak az eredményességet tudjuk fokozni, hanem még automatizálni is tudunk bizonyos lépéseket.
Így könnyedén megvalósítható akár az is, hogy a CRM alkalmazásával úgy tudjuk növelni a sikeres értékesítések arányát, hogy közben nem szükséges többletmunkát a folyamatba invesztálnunk.
Amiért további hozzáadott értékkel bírhat a CRM rendszer hasznosítása
A modern CRM rendszerek által biztosított sokféle funkció egészen új távlatokat nyithat meg a hasznosítás lehetőségeit tekintve. Így nem feltétlenül kell, hogy a CRM rendszer hasznosítása csak az új vevők toborzására, illetve a kapcsolattartásra korlátozódjon.
A CRM hasznosítható többek között a csapaton belüli feladatok hatékonyabb elosztásának, illetve a különféle projektek transzparens és jól nyomon követhető koordinálásának feladataiban is.
Megfigyelhető továbbá, hogy a CRM rendszer képességeinek a kihasználását tekintve úgymond evés közben jön meg az étvágy. Amint sikerül ráéreznünk a dolog varázsára, idővel olyan szintű hatékonyságnövekedést érhetünk el, hogy akár egy kolléga teljes kapacitását is felszabadíthatjuk a cégen belül.