Hogyan működik az ECT, miért érdemes beállítani?
Az egyik legjelentősebb probléma is “orvosolható” általa, vagyis képes felismerni, hogy egy munkahelyi és egy magán e-mail címhez megadott telefonszám azonos, ha a vásárló a hajtós munkaórákban kattintott a hirdetésedre, de otthoni környezetben fejezte be a rendelést. Ugye milyen zseniális?
Ne ess azonban kétségbe, ha számodra egy kuszaság az Ads kampányok világa! Amennyiben nem egymagad szeretnéd menedzselni a kampányokat, ajánljuk figyelmedbe a 7Blog online marketing ügynökség csapatát!
Miért érdemes igénybe venni az ECT lehetőségét? Legfőképp azért, mert jóval pontosabb mérést garantál a rendszer, vagyis a “Google a barátod” és segít a további optimalizációban, hogy eredményesebb hirdetésekkel számolhass. Search kampányoknál 5%, míg YouTube hirdetéseknél 17% környéki növekedésre számíthatsz a konverzió tekintetében.
Ráadásul eme funkció ingyenes, miért is ne használnád ki?
Az Enhanced Conversion Tracking működése
A klasszikus konverziókövetésnél mérhető, hogy hány érdeklődő kattint a hirdetésedre és végrehajtja-e a megadott célokat, mint feliratkozás, űrlapkitöltés, ehhez viszont 3rd party cookie szükséges, ami már nem támogatott a böngészők többségénél.
Viszont az ECT 1st party sütivel dolgozik, mely minden szempontból elfogadott. Ráadásul ezen információkat a kulcsszavak értelmében is tárolják, így növelhető a célzás és a hirdetés hatékonysága.
Képzeld el úgy a folyamatot, hogy az űrlapon lévő mezőkbe beírt adatok megszerzése, hash-elése után anonim módon kerülnek kiküldésre a Google-nek. Ezt követően az összehasonlítás során kimutatható az egyező információ, miközben a konkrét adatokat nem is ismeri.
E-commerce vállalkozóknak egyértelműen kötelező, ugyanakkor B2B-ben is létfontosságú a lead generálásánál, hiszen utóbbinál nem olyan nagyságrendű forgalomról beszélünk, mint mondjuk egy webshop esetében. Kiemelten fontos a stratégiai hibák elkerülése ebben a szektorban.
Mit nyersz a használatával?
Az egyre költségesebb hirdetések korában különösen fontos kihasználni az optimalizálási lehetőségeket. Nem mindegy, hogy mennyi ráfordítás milyen eredményeket hoz. Az ECT révén javítható a mérés, hatékonyabbá tehetők a kampányok, ez pedig hosszabb távon egy sikeresebb vállalkozást eredményezhet.
Viszont tartsd szem előtt, hogy B2B szektorban nem létezik két azonos oldal, így a beállítás is egyedi. Gondolj például a konverziós útvonalakra, az űrlapokra, a weboldal egyéni megoldásaira.
Amennyiben nem magad szeretnéd elvégezni a beállításokat, egy profi PPC menedzser mindenképpen a segítségedre lehet.