Anglia szeretett sztárséfje – aki nemrég nálunk nyitotta legújabb éttermét – most újra szembeszáll a gyors és egészségtelen ételeket kínáló brandekkel.
Régóta tudjuk róla, hogy folyamatosan kampányol az egészséges ételek mellett, és igyekszik megreformálni az iskolai étkeztetést is, de amire most készül, az talán még neki is óriási falat lesz.
Jamie a Daily Telegraphnak adott interjúban ezt nyilatkozta: „Ez talán a legvakmerőbb dolog, amit valaha megálmodtam. És nem tudom, mi lesz, amikor a végére járok mindennek.”
A Coca-Cola 1928 óta, míg a McDonald’s 1976 óta szponzorálja az olimpiai játékokat. Ennyi év távlatából nézve a dolgot egészen különös, hogy még senki nem kérdőjelezte meg ezeknek a márkáknak a szerepét a világ legnagyobb sporteseményén.
Az első törekvése, hogy megakadályozza az említett márkák részvételét a 2020-as Japánban tartott olimpián, már megtörtént. Felkeresett befektetőket, és jelenleg pénzt gyűjt, hogy csak olyan márkák szerepelhessenek az olimpián, amelyek megfelelnek az egészséges táplálkozási szabványoknak, illetve kritériumoknak – vagyis lenne létjogosultságuk a támogatásban –, és szívesen szponzorálnák is az eseményt!
(Fotó: flickr – Mike Mozart)