A monitor előtt, munka közben kapjuk be az ebédet, vagy megadjuk a módját, ebédszünetet tartunk, esetleg járunk egyet a levegőn, és beülünk a kollégákkal egy kifőzdébe? Mennyire fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás, milyen a munkahelyi táplálkozási rutin? Egy felmérésből most kiderül.
A magyar munkavállalók közel fele az íróasztal előtt ülve ebédel, és rengeteg kávét iszik napközben – ezt a nem túl egészséges képet festette le a Profession.hu három évvel ezelőtt kutatása. A cég kíváncsi volt, hogy változtak-e a hazai munkavállalók étkezési szokásai, ezért újra elvégezte a nagy érdeklődést kiváltó felmérést.
A 2017 szeptemberében elvégzett reprezentatív felmérés legérdekesebb megállapításai az alábbiak voltak:
A többség hazai kosztot ebédel
A legnépszerűbb munkahelyi étkezés továbbra is az ebéd, a dolgozók 84%-a eszik délben a munkahelyén. A válaszadók majdnem 2/3 része otthonról vitt ételt fogyaszt, de ma már csak minden ötödik ember eszik a számítógép előtt ülve. Az ebédszünet megtartása hatalmas javulás a három évvel ezelőtti helyzethez képest, mert akkor azt állapították meg, hogy az emberek 40%-a munka közben kap be néhány falatot. A korábbiakhoz képest némileg emelkedett (6-ról 10%-ra nőtt), de még mindig igen alacsony azok aránya, akik vendéglátóhelyen ebédelnek vagy ételfutártól rendelnek (9%) – ezek a szokások továbbra is a magasabb végzettségűekre és a fővárosban élőkre jellemzőek inkább.
Kávé, kávé, kávé
A rendszeres kávéfogyasztók száma 73%-ról 81-re ugrott, ugyanakkor a 4 vagy több csészével megivók aránya 14%-ról 11-re esett vissza. Ez a kicsiny javulás talán annak is köszönhető, hogy a 30 év alatti munkavállalók között a legnagyobb azok aránya, akik elutasítják a kávézást. Ezzel együtt a kávé továbbra is a munkahelyi rutin része, mivel a dolgozók 46%-a napi 2-3 csészével tartja éberen magát.
Lassan válunk egészségtudatossá
A fenti adatokat érdekesen egészíti ki, hogy a válaszadók 63%-a saját bevallása szerint az átlagnál nagyobb hangsúlyt fektet az egészséges táplálkozásra, legalább ugyanennyien tanulmányozzák át az élelmiszerek címkéit, 69% pedig nemcsak figyel az elfogyasztott mennyiségre, hanem többet is hajlandó fizetni az egészségesebb táplálékért.
Forrás: Noguchi.hu