Az online térben jelen lévő cégek vezetői többségének számára a legnagyobb keresőóriás a rendkívül hatásos hirdetési felületet jelenti, és nem ismerik a benne rejlő számtalan egyéb lehetőséget. Az online vásárlások során a Google Shopping ma már kihagyhatatlan, ezért a vállalkozások számára hihetetlen értékkel bír. Mi ez a platform? Hogyan működik? Rövid útmutatónkban bemutatjuk.
A kiskereskedők, szolgáltatók számára az e-kereskedelmi megjelenés ma már alap, hiszen az emberek egyre inkább szeretnek otthonuk kényelméből online vásárolni. Különböző platformok segítségével akár magunk is, vagy fejlesztők és más szakemberek bevonásával elkészíthetjük az e-commerce felületet, illetve webáruház bérlés révén is megteremthetjük.
Webáruházra vagy más értékesítési felületre szükség van, hogy a célközönség rátalálhasson a vállalkozásra, és a világ bármely tájáról megvásárolhassa a termékeit. A közösségi média platformok is kínálnak ma már értékesítési lehetőséget, illetve maga a Google is.
Fogyasztói szempontból a Google Shopping a Google egy speciális része, ahol a felhasználók helyi vállalkozások és más online kiskereskedők termékeit fedezhetik fel és vásárolhatják meg. Az ide felvett kereskedők általában jobb minőséget garantálnak, mint azok a márkák, amelyek esetleg nem kerülnek be a válogatásba.
Az üzleti oldalon a Google Shopping két platformon működik: Ads és Merchant Center. Utóbbi az a hely, ahol a termékadatok élnek, itt lehet testre szabni a kínálatot, és optimalizálni a terméklistáit a nagyobb eladás, piaci részesedés elérése érdekében.
Cégtulajdonosként, jogosultsággal rendelkező marketing szakemberként igényelhet Google Shopping fiókot, és a csatlakozás ingyenes. A hagyományos Google-hirdetésekhez hasonlóan kattintásalapúan, a Google Shopping-on keresztül is futtathat fizetett, a célzott helyi árukészletre vonatkozó hirdetéseket.
A Google Shoppinghoz való csatlakozás egyik legnagyobb előnye egy márka számára, hogy termékei és szolgáltatásai más nagy nevű márkák mellett jelennek meg a hírfolyamban, ami természetesen tekintélyt biztosít, bizalmat ébreszt.
A hagyományos Google kereséssel ellentétben, ahol a felhasználók nem biztos, hogy a keresés eredményeként ténylegesen vásárolni akarnak valamit, amikor egy felhasználó a shopping.google.com oldalra lép, az általában annak a jele, hogy abban a pillanatban vagy a közeljövőben vásárolni akar. A megjelenés gyakran az eladások növekedéséhez vezethet, egyszerűen azért, mert az ezt használók aktívan keresik a terméket. Másik előnye, hogy kiemeli a minőségi termékfotókat és termékleírásokat, és megkönnyíti a fogyasztók számára a termékek összehasonlítását.