Egy állásportál működtetése során számos problémába belefuthat az üzemeltető. Már eleve találnia kell egy olyan nevet, ami könnyen megjegyezhető, SEO szempontból kiváló, azaz könnyen a keresési listák elejére repíthető.
És akkor még nem beszéltünk a designról, a struktúráról, a sebességről, a biztonságról stb. Marketing szempontból a SEO mellett ott a blogolás, a hírlevél-feliratkozás, a látogatók szegmentálása stb.
Nem véletlen tehát, hogy az itnav.hu csapata úgy tud sikeres lenni ezen a területen, hogy az informatikában és a marketingben is otthon van. De már az is nagy ötlet volt tőlük, hogy az oldalaikat városnevekből és az “állás” szóból építették fel.
Amikor egy weboldalról beszélünk, akkor az sok olyan részből épül fel, melyről egy oldallátogató nem is tud, és nem is kell, hogy tudjon. Fontos, hogy megfelelő alapokra építsék fel az egészet.
Kell egy jó domain, gyors és kellően nagy tárhely, ami mellé biztosítani szükséges a gördülékeny hírlevélküldést is. De egy jól felépített oldalstruktúra és kifogástalan admin felület is elengedhetetlen. Hogy a designról ne is beszéljünk, mely szintén szemet szúr, főleg ha rossz az összkép.
Ha informatikai szempontból minden rendben van, akkor is rengeteg fog múlni azon, hogy mennyire ért a cég a marketinghez. Az itnav esetén már a korábban említett névválasztásnál megmutatkozott, hogy van hozzá affinitásuk. De ez még akkor is kevés, sok minden kell még a sikerhez!
Egyrészt jól fel kell szövegezni az egész oldalt. Olyanokkal, melyek instant eladnak, bizalmat építenek és természetesen megragadják az olvasó figyelmét. Sok esetben minden egyes szónak, vesszőnek és mondatvégi írásjelnek nagy jelentősége lehet!
És ha már szövegek, akkor ne feledkezzünk meg a blogolásról sem, mely miatt sokan visszatérnek az oldalra. Valamint ott van még az e-mailek megírása is a hírlevelekhez. Ezek fogják rávenni a feliratkozókat, hogy egyáltalán megnyissák az újabb üzenetet, és arra is, hogy ismét felkeressék az állásportált.
Emellett természetesen a marketingérzékre a közösségi média felületek kezelése során is szükség van, ahogy a hirdetések létrehozásánál és a látogatók szegmentálásánál is. Ez is egy nagyon összetett feladat, amit jól meg kell tervezni, majd a kivitelezés sem egyszeri feladatot jelent, hanem állandó, ismétlődő elfoglaltságra kell számítani.
Mint látható, egy állásportál felépítése és üzemeltetése elég komoly hozzáértést kíván ezen a két területen. Ezért is jó, ha olyanok vágnak bele, akiknek megvan hozzá a szakértelmük és a rutinjuk.