A következő cikkben most tehát bemutatjuk, hogy milyen egy értékesítő élete.
Mit csinál a sales-es? Ezt elég nehéz egyetlen cikkben összefoglalni, de megpróbáljuk. Az értékesítés egy igencsak népszerű terület, ahol egyre több és több alkalmazott jelenik meg, a munkaerőpiacon ezért nem áll meg az élet. Itt kereshet értékesítő állást Kaposváron, amennyiben Ön is ezen a pályán képzeli el magát.
De kezdjük az alapokkal és a tevékenységhez köthető teendőkkel! Egy jó értékesítőnek tudnia kell a célcsoport helyébe képzelnie magát, talán ez a legfontosabb ebben a szakmában. Enélkül ugyanis aligha lehetne sikeres az eladási folyamat.
Nyilván rá kell arra világítani, hogy mi a vásárló problémája és arra is, hogyan nyújt megoldást neki a felkínált ajánlat. Alkalmazni kell a meggyőzés pszichológiáját úgy, hogy ez ne tűnjön fel az illetőnek.
Az ilyen munkakörök eléggé sajátos személyiségtípust igényelnek. Nem mindenki képes arra hosszú távon, hogy kitartóan keresse és megszólítsa az embereket. Éppen ezért, a jó modor megléte elengedhetetlen ebben a szakmában.
Ezenkívül fontos még a meggyőzőképesség és az asszertív kommunikáció is. Az sem utolsó, hogy a jó értékesítő tervez és felállít fejben egy stratégiát, ami alapján dolgozik. Különösen fontos, hogy az eladási folyamat személyre vagy inkább a célcsoportra szabott legyen.
Az értékesítés álommunka lehet azok számára, akik jól érzik magukat ebben a pörgős közegben, azonban akadnak olyanok is, akik számára mindez felérhet egy kínzással. Éppen ezért át kell látnunk, hogy mennyire passzol hozzánk ez a világ.
Nem nekünk való az ilyen állás, amennyiben túl érzékenyek vagyunk, mivel nem egyszer találkozunk majd visszautasítással. A türelmetlen, ingerült emberek szintén nehezen igazodnak majd el a sok-sok frusztráló helyzet között. Az introvertált, szűkszavú személyek sem feltétlenül fogják majd jól érezni magukat az efféle pozíciókban.
Szerencsére nem vagyunk egyformák, így mindenki talál hozzá illő foglalkozást, amiben kiteljesedhet. Ha úgy gondoljuk, hogy bírjuk a pörgést és lételemünk a kommunikáció, esetleg imádunk érvelni és nem vettek fel a jogi karra, akkor még mindig ott van az értékesítés.