Ilyenkor érdemes kiszereltetni, majd bevizsgáltatni az injektorokat a Tamorin Kft.-vel. A próbapadi teszttel egyértelműen kideríthető, hogy valóban az injektorok meghibásodása a bonyodalmak okozója.
A dízelüzemű gépkocsik kapcsán merül fel a résolaj, valamint a résolajveszteség. Az ilyen járművek injektorainak hűtése elengedhetetlen ahhoz, hogy a motorjuk optimálisan tudjon üzemelni. Mivel a befecskendezők nagy nyomáson működnek, amely során jelentős mennyiségű hő keletkezik, így fontos gondoskodni arról, hogy ez a hőképződés ne járjon negatív következményekkel.
A megoldás a következő: a rendszerben lévő résolajcsővel a felesleges üzemanyagot visszavezetik a rendszerbe az injektoroktól. Így két legyet lehet ütni egy csapásra. Egyrészt növekszik az üzemanyag felhasználásának hatékonysága, másrészt pedig a porlasztók hűtését is biztosítani lehet e módszerrel. Így mind a túlmelegedés, mind az amiatt bekövetkező károsodás is megelőzhető.
Ahogyan a bevezetőben is említettük, az autó indításának nehézségei akár a résolajjal kapcsolatos problémákat is jelezheti. A tünetek közé tartozik még az ingadozó alapjárat, a menet közbeni dadogó motor. Ha ilyesmit tapasztalunk, akkor könnyen lehet, hogy a megnövekedett résolajmennyiség áll a háttérben. Ilyenkor ugyanis a résolajcsőben nagyobb lesz a nyomás, és visszajuthat a résolaj az üzemanyagtankba.
Ugyancsak intő jel a teljesítmény érezhető csökkenése. Ilyenkor ugyanis nem kapja meg a motor a szokásos mennyiségű üzemanyagot, ez pedig kihatással van a teljesítményre és persze a gyorsulásra is. Főként akkor lehet baj, ha előzésre kerülne sor, vagy fel kellene menni egy emelkedőn. Ilyenkor a motor dadoghat, rosszabb esetben le is állhat.
Az üzemanyag-fogyasztáson szintén tetten érhetők a résolajveszteséggel kapcsolatos malőrök. Amennyiben ugyanis az üzemanyag visszajut az üzemanyagtankba, a rendszer több üzemanyagot pumpálhat a motorba, jóval többet, mint amennyi normál esetben indokolt. A folyamat egyértelmű eredménye a magasabb üzemanyag-fogyasztás. Számolni kell azzal is, hogy a visszafolyás következtében az üzemanyagrendszerben összegyűlhetnek különféle szennyeződések és lerakódások is. Ezek az üzemanyag-szivattyú, az injektorok és más alkatrészek meghibásodásához vezethetnek.
A rendszeres karbantartás segít megelőzni a résolajjal kapcsolatos meghibásodásokat. A tünetek megjelenését követően az injektorok kiszerelésére és bevizsgálására van szükség. Amennyiben az injektorokkal van a gond, akkor azokat fel lehet újíttatni. Amennyiben ez nem járható út, akkor azok cseréje jelenti a megoldást.