A webshop készítés során nagyon összetett feladatokat kell elvégezni ahhoz, hogy a létrehozott webáruház hozza az elvárt eredményeket. A Webáruház készítés áraknál is ügyelnek a részletekre, hiszen tudják, hogy milyen sok múlik minden egyes részleten, így a Google Ads alkalmazásán is.
A Google Ads ugyanis az a hirdetési forma, amely a hirdetők számára a legnagyobb megtérülést biztosítja. Ez így volt 2022-ben és 2023-ban is, és valószínűleg ez várható idén is, hiszen a Google egyre több mesterséges intelligencián alapú funkciót fog bevezetni. Ez pedig fejlettebb célzási lehetőséget ígér, illetve olyan előrejelzéseket kínál, amelyből még jobban meg tudjuk ismerni a fogyasztói viselkedést.
A 2024-es trendek között ott vannak az Al alapú funkciók, amelyek lehetőséget adnak a célzás fejlesztésére, a finomhangolásra, az automatizációra, a minőségi adatszerzésre.
Az AI alapú funkcióknak köszönhetően egyszerre akár több esetleges hirdetésszöveg is tesztelhető. A célzási lehetőségek fejlesztése során a mesterséges intelligencia segít abban, hogy minél szélesebb körben megtaláld a célközönségedet. Mivel az AI folyamatos tanulásra és finomhangolásra képes, így lényegesen hatékonyabb kampányokat lehet majd vele indítani. Az elemzések elvégzésében is óriási segítség, persze nem tudja teljes egészében kiváltani a marketingest.
2024-től népszerű az automatizáció és az intelligens licitálás, melyek a kampány típusától függetlenül segítenek a hirdetések létrehozásába. Vannak változások az adatvédelemben és az adathasználatban is, ezeket is érdemes szem előtt tartani.
Miközben szigorodtak az adatvédelmi törvények, maximalizálni igyekeznek a belső adatok hatékonyságát. Nyilvánvaló, hogy az adatgyűjtésnek átláthatóan kell történnie, amihez a felhasználónak hozzá kell járulnia. A Big Data elemzések által pedig olyan hirdetési stratégiát lehet megalkotni, amelyek a korábbinál részletesebb, szélesebb képet adnak.
A Google azt részesíti előnyben, ha valaki minél több adatot ad meg a kereséskor, hiszen annál pontosabb találatokat tud mutatni a keresést végző részére. A reklámoknál is megjelent a kiterjesztett és a virtuális valóság lehetősége, ezzel meghatározó élményt adva a felhasználó számára. A fogyasztók így még azelőtt meg tudják nézni a terméket, mielőtt megvásárolnák azt.
Az Al segítségével akár termékképeket is lehet generálni – ez a funkció Amerikában már teszt fázisban tart.
A Google Ads hirdetések esetében látható, hogy a hangsúly ebben az évben a mesterséges intelligencia funkcióin van. Alkalmazd te is rendszeresen, és legyen sikeres minden kampányod!