Egy sikeres Facebook vagy Instagram hirdetési kampány megtervezése és lebonyolítása komoly szakértelmet igénylő feladat, jobb ha a Facebook hirdetéskezelés olyan profik kezében van, mint a SocialWings, akikre például a versenytársak hirdetési kampányainak feltérképezését is nyugodtan rábízhatjuk.
A versenytársak hirdetési tevékenységét mindenképpen fontos ismerni a saját kampányok tervezéséhez, hiszen azokat mindig hozzájuk képest kell kialakítani. Ha ugyanazt a marketingstratégiát sokan alkalmazzák, annak hatékonysága egyre csökkenni fog, hatékonyan úgy lehet hirdetni, ha olyan kulcsszót, célcsoportot, érdeklődési kört találsz, ami a többieknek eddig még nem jutott eszébe.
Ha mondjuk szűk piacon dolgozol, kevés versenytársra kell koncentrálnod, akiket névről ismersz, egészen könnyen hozzájuthatsz szükséges információkhoz, néhány egyszerű lépésben.
Szükséged lesz egy asztali gépre, amin be kell lépned a Facebookra. Itt egyszerűen csak meg kell keresned a cégnek az üzleti profilját, aminek a hirdetéseiről szeretnél számodra fontos dolgokat megtudni. Az oldalon belül nyisd meg a névjegy opciót, azon belül pedig válaszd az oldal láthatósága menüpontot. Itt az “Összes” gombbal kell tovább menni, hogy elérhesd a hirdetéstár megnyitása lehetőséget. Ha az adott oldal menedzsel hirdetéseket, akkor azok egytől egyig ezzel a módszerrel láthatóvá válnak, böngészheted, tanulmányozhatod őket kedvedre.
Ha nagyobb merítésre van szükség, akkor sem kell elkeseredni, hiszen van egy ingyenes alkalmazás, ami segítségedre lehet. Az Ad Library egy olyan ingyenes eszköz, amely lehetővé teszi, hogy megtekintsd az általad leválogatott Facebook és Instagram hirdetéseket.
Első feladat, hogy megnyitod ennek az alkalmazásnak az oldalát, ahol megadod, melyik országban, milyen típusú hirdetésekre vagy kíváncsi. Itt aztán tovább szűrheted a találatokat kulcsszó vagy éppen cégnév alapján, minden fontos adatot kiszűrhetsz némi energiabefektetéssel.
A kinyert adatokat érdemes táblázatba gyűjteni vagy egyéb módon rendszerezni, pl. kép, videó, szöveg, CTA, elköteleződési mutatók szerint, hogy pontos képet kaphass a konkurencia hirdetési tevékenységeiről.
Mivel a versenytársak hirdetéseinek feltérképezése időt és szakértelmet igénylő feladat, jóllehet létfontosságú, érdemes szakértők segítségét kérni, hiszen így belátható költségekért cserébe biztosan hatékony Facebook hirdetési kampányt építhetsz.