Az “user generated content,” azaz a felhasználó által generált tartalom egyre inkább fókuszba kerül, ha a közösségi média marketinget szemléljük. Érdekel a márkaépítés UGC tartalmakkal? Ez esetben tarts velünk, ebben a cikkben sok-sok hasznos információt hozunk számodra. Ha pedig konkrét szakmai támogatásra lenne szükséged, a 7Blog online marketing ügynökség szakembereihez is fordulhatsz.
Természetesen nem azonos a két fogalom, hiszen a jól megszokott fizetett influenszer posztok egészen más tészta, mint a felhasználó által generált tartalmak, noha a cél lényegében azonos, hiszen a márkaépítésre helyezi a hangsúlyt mindkét megoldás.
Amikor egy hús-vér személy által igyekeznek kelendőbbé tenni adott terméket, szolgáltatást, aki ráadásul ismert, nagyszámú követőbázissal rendelkezik, azt nevezzük a klasszikus influenszer posztoknak.
Ellenben a peer influenszerek nem büszkélkedhetnek olyan mértékű követőtáborral, mint az első csoport tagjai, azonban véleményformáló, vásárlásösztönző befolyással bírnak a korabeliek körében. Ez utóbbiak fontos szerepet vállalnak az UGC tartalmak létrehozásában. Erre külön megnevezés is született, mégpedig az “UGC-alkotó”.
Nem nehéz kitalálni, hogy őket azért fizetik, hogy efféle posztokat gyártsanak, bemutassák adott termék sajátosságait, előnyeit. Természetesen ez a határvonal olykor elmosódhat hagyományos influenszerek és UGC alkotók között. A kiemelendő eltérés leginkább a követőszámban és a közzététel helyszínében érezhető.
Az emberek leginkább emberekben bíznak, vagyis sokkal eredményesebb lehet egy-egy poszt, ha nemcsak tényszerűen olvashatunk az előnyökről, hanem be is mutatja valaki azokat, esetleg történetbe foglalja.
Bármennyire is az online világ felé orientálódunk, ezen a módon is igényeljük a “személyes kapcsolódást”, még ha csak egy videó erejéig is, amelyben láthatunk egy hús-vér embert, aki a kezében tartja a vágyott terméket, esetleg felpróbálja, bemutatja a használatát.
A felhasználók által generált tartalmak legnagyobb ereje, hogy hitelesek. Szemben a klasszikus influenszer posztokkal, amelyek esetében ez nem feltétlenül mondható el mindig, egyik héten az egyik terméket, a következőn pedig teljesen mást “reklámoznak”.
A fogyasztók bizalma könnyebben kialakul, ha ügyfelek hozzák létre a tartalmakat, nem pedig hatalmas követőbázissal rendelkező egyének.
A szakemberek többsége egyetért abban, hogy az egyik leghatékonyabb marketingmódszer, épp olyan, mintha a legjobb barátunk ajánlásán gondolkodnánk – ugye, hogy hamarabb adnánk a szavára?