Amíg a baby boomerek ugyanazzal a tettrekészséggel és energiával kezdik meg a napot, addig az X generáció listázza a feladatait, és halogatja azokat. Az Y generáció tagjai viszont felháborodnak még egy péntek délutáni meetingen is.
Amikor valaki munkáltatói márkát épít, employer brandingben gondolkodik, akkor mindenképpen figyelembe kell vennie a generációk közötti különbségeket is. Ezt gondolja a FutureManagement csapata is, ahol segítenek mindent kézben tartani. Fontos, hogy csak arról érdemes kommunikálni, ami valóban igaz ránk és a cégünkre, hiszen ez alapvető eleme annak, hogy a munkavállaló elégedett legyen.
A toborzás támogatása során a generációs szemlélet segíthet tisztábban látni azt, hogy milyen feltételek és elvárások vannak a dolgozók felé. Mi az, ami motiválhatja őket arra, hogy az adott vállalathoz jelentkezzenek. Mivel azonban mindenki más, így nem lehet egy születési dátum alapján meghatározni azt, hogy mire képes és hova szeretne eljutni. Az viszont tény, hogy a generációs elemzések erős támpontul szolgálhatnak ahhoz, hogy kellemes legyen a légkör a munkahelyen.
A Z generáció még csak most kezd el dolgozni, míg az Y generáció, akik 28 és 39 éves kor között vannak, köszönik, de nem kívánnak túl sokat dolgozni és megszakadni, ahogy azt a szüleik tették. Itt meg kell jegyezni, hogy ez a két fiatalabb generáció hamar kiég, gyakrabban váltanak munkahelyet, mint az idősebbek, így fontos valahogy megtartani és motiválni őket. Ők azok, akik nem tartják annyira fontosnak a lexikai tudást, hiszen a Google mindent megold helyettük, de ha nem, akkor is ott a ChatGPT.
A Z generációt még motiválja a versenyképes fizetés, de nem mennek el valahova úgy dolgozni, hogy ne lenne jó a csapat, vagy ne lenne elismerve a teljesítményük. Ők mobilabbak, sokszor maguk fejlesztenek ki új technológiát, nem véletlen talán az sem, hogy nekik van a legnagyobb elvárásuk a munkáltatóval szemben.
Az Y generáció szintén jártas ezekben a dolgokban, hiszen már beleszülettek, de még kevés tapasztalatuk van, ennek ellenére sokan választják a vállalkozói létet, a digitális nomád életmódot. Itt a legalacsonyabb a lexikai tudás, emellett nem szeretnek telefonálni sem.
A 40 és 66 éves kor közötti emberek az X generáció tagjai, akik figyelnek a részletekre, sokan munkaalkoholistának számítanak, nem igazán találják meg az egyensúlyt a munka és a magánélet között. Fontos viszont a stabil munkahely és egy jövőkép a cégnél.
Ami pedig a baby boomereket illeti, már nyugdíjasok, de mindig ők voltak a lojális generáció. Fontos nekik a presztízs, a személyes kommunikáció, valamint a biztonság. Mindegyik generációnak megvan tehát a maga stílusa, csak össze kell őket hangolni.