A Facebookot használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet sauvignon, a rosé cuvée és a merlot, és bár érezhetően tolódik el a közizlés a félédes és édes borok irányába, még mindig a száraz bor a favorit.
A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online országos kutatással. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok 1/3 része hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja.
Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik inkább az édes fehérborokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörösbor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehérbor (21,6%) és a rozé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.
A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet sauvignon (16,2%), a rosé cuvée (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.
Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használói szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek.
A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról, és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő viszont, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.
Forrás: Twickel Szőlőbirtok